Lliurament dels Premis Cartaví 2018

Els restaurants SERGI DE MEIÀ, L’Ó, VILLA RETIRO, LA BOSCANA i VICUS guanyen els premis CARTAVI 2018 en la categoria A

LA CLARA, EL CIGRÓ D’OR, HOSTAL SPORT, CAL XIRRICLÓ i ES BALUARD guanyen a la categoria B

EL TROS VALL LLACH, LA GURMETERIA, CALAIX DE SASTRE, CA L’AGUSTINA i MACABEU reben els guardons de la categoria C

El premi especial d’aquesta edició recau en la Bullipèdia del Vi

El Palau Reial de Pedralbes va acollir la novena edició dels premis CARTAVÍ, on es va distingir a quinze restaurants catalans i el projecte de la Bullipèdia del Vi, va rebre el premi especial.

L’acte va ser presidit per la Consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, el President de l’Associació Vinícola Catalana, Valentí Roqueta i Presidenta de l’Associació Catalana de Sommelier.

El cuiner i presentador de TV3, Marc Ribas va conduir un acte que va comptar amb l’assistència de més de 230 persones, professionals del sector de la restauració i el món del vi.

En aquesta edició, CARTAVÍ ha distingit els restaurants catalans que realitzen dia a dia una important defensa i promoció dels vins emparats en qualsevol de les onze denominacions d’origen catalanes.

El President de l’AVC, Valentí Roqueta es va mostrar molt satisfet d’aquest tipus d’accions, com la de CARTAVÍ ja que els restaurants són els que marquen tendència en el consum de vins, a més perquè “en l’elaboració d’un vi, a banda de l’esforç i la il·lusió per crear un producte únic, es recrea la historia, el reflex d’un temps, d’una zona, d’un clima i una manera de fer... Des del sector vull agrair la implicació dels restauradors , així com l’interès i la passió que posen els seus professionals en conèixer els nostres vins i les històries que hi han darrera de cada ampolla i cada copa de vi”.

El premi especial CARTAVÍ 2018 ha estat pel projecte La Bullipèdia del Vi, un magne volum que forma part de la gran enciclopèdia sobre gastronomia, creativitat i innovació, iniciativa de Ferran Adrià i la Bullifoundation. Va recollir el premi el director del projecte, Ferran Centelles acompanyat de tot l’equip de redacció.

La Consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà va clausurar l’acte destacant el reconeixement del sector “aquest esforç que aparentment sembla tan senzill com és el de servir a taula un vi del país. Gaudir de la gastronomia catalana és compartir un moment entre família, amb amics. Disfrutar dels nostres productes locals, de l’art culinari. I el vi és exactament el mateix, gaudir del territori, del paisatge i de la societat”.

Al mateix temps va encoratjar a tot el sector del vi i la restauració a seguir treballant en aquesta línia d’evolució positiva, “hem aconseguit amb l’esforç de molts posar el vi català com a líder del conjunt de vendes. També sou líders a l’hosteleria (últimes xifres informe Nielsen 2017). Els propers anys tocar seguint centrant els nostres esforços impulsar la qualitat dels nostres vins. L’aposta que farà l’INCAVI serà per seguir garantint origen, garantint país, garantint producció de qualitat i garantir traçabilitat. Això ens enforteix a nivell nacional i a nivell internacional”.

L’Associació Vinícola Catalana, organitzadora d’aquests premis, es mostra satisfeta per l’interès suscitat ja que aquestes iniciatives animen el consum de vins catalans a l’hora que desperta la curiositat del consumidor per saber més sobre el vi que esta consumint, de la seva zona d’origen, del seu procés d’elaboració, de les seves particularitats, etc.

En aquesta edició, CARTAVí ha comptat amb la col·laboració de l’INCAVI, FIVIN, l’Associació Catalana de Sommeliers, l’Associació Catalana d’Enòlegs, els Patronats de Turisme de Catalunya, les quatre diputacions i de les onze denominacions d’origen catalanes, entre d’altres.