Els restaurants WINDSOR, OSPI, VILLA RETIRO, LA BOSCANA i VICUS guanyen els premis CARTAVI 2016 en la categoria A

el .

Josep Roca, sommelier i cap de sala del Celler Can Roca rep el premi especial d’aquesta edició

El Palau Reial de Pedralbes va acollir l’acte de lliurament dels premis CARTAVÍ 2016, on es va distingir a quinze restaurants catalans i es va reconèixer la figura d’en Josep Roca, sommelier i cap de sala del Celler Can Roca.

L’acte va ser presidit per la Consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Meritxell Serret i el President de l’Associació Vinícola Catalana, Valentí Roqueta, acompanyats de la Presidenta de l’Associació Catalana de Sommeliers, Anna Vicens i del Secretari General de FIVIN, Domingo Valiente.

En aquesta vuitena edició, CARTAVI ha distingit els restaurants catalans que realitzen dia a dia una important defensa i promoció dels vins emparats en qualsevol de les onze denominacions d’origen catalanes. Durant el lliurament de premis, s’ha llegit el decàleg de com fer una bona carta de vins, conclusions de la taula rodona celebrada, amb motiu de CARTAVÍ, el passat mes de febrer.

Tots els restaurants que s’han presentat per optar a un premi Cartaví han estat valorats pel jurat acreditat a la seva província. Durant els mesos d’octubre i novembre de l'any passat, van tenir lloc les quatre semifinals on es van escollir 50 restaurants finalistes. Aquests han passat a la final, on un jurat ha valorat les seves cartes de vins, escollint els 15 restaurants guanyadors de l’any 2016.

El President de l’AVC, Valentí Roqueta es va mostrar molt satisfet d’aquest tipus d’accions, com la de CARTAVÍ ja que els restaurants són els que marquen tendència en el consum de vins i “són els millors companys que tenim en la defensa del consum dels nostres vins, són els grans comunicadors dels productes que s’elaboren a casa nostra, els que promocionen el sector agroalimentari a través de les seves decisions a l’hora de confeccionar les seves cartes i d’oferir suggerències al client”.

El premi especial CARTAVÍ 2016 va ser per en Josep Roca, per la seva capacitat innata a l’hora de saber comunicar què és un vi i sobretot, de saber transmetre la nostra cultura vitinícola arreu del món.

L’Associació Vinícola Catalana, organitzadora d’aquests premis, es mostra satisfeta per l’interès suscitat ja que iniciatives d’aquest tipus animen el consum de vins catalans a l’hora que desperta la curiositat del consumidor per saber més sobre el vi que està consumint, de la zona d’origen del vi, del seu procés d’elaboració, de les seves particularitats, etc.

En aquesta edició, CARTAVí ha comptat amb la col·laboració de l’INCAVI, FIVIN, l’Associació Catalana de Sommeliers i de les onze denominacions d’origen catalanes, entre d’altres.

LLISTAT PREMIS CARTAVÍ 2016

Ciutat de Barcelona:

LA TAVERNA DEL CLÍNIC, RESTAURANT WINSOR i ROCA MOO
El restaurant guanyador és WINDSOR.

TOPIK, LA LLAVOR DELS ORÍGENS, RASOTERRA i RESTAURANT 2254
El restaurant guanyador és LA LLAVOR DELS ORÍGENS.

AJOBLANCO, TAPERIA PRINCESA i L’ANXOVETA
El restaurant guanyador és AJOBLANCO.

Província de Barcelona:

Categoria A, els restaurants finalistes:
RESTAURANT L’Ó de Sant Fruitós del Bagès, l’OSPI de Sallent, CAL TON de Vilafranca del Penedès i CA L’IGNASI de Cantonigrós.
EI restaurant guanyador és l’OPSI de Sallent.

Categoria B, els restaurants finalistes:
L’ERA d’Arenys de Munt, EL CIGRÓ D’OR de Vilafranca del Penedès, HOSTAL ABAT CISNEROS de Monestir de Montserrat i VINNARI d’Igualada.
El restaurant guanyador és el CIGRÓ D’OR de Vilafranca del Penedès.

Categoria C, els restaurants finalistes:
LA GURMETERIA de Terrassa, RESTAURANT DIAGONAL de Pineda de Mar, CLOS D’EN PEP de Sant Pere de Riudebitlles i IL PICAROLO de Sant Sadurní d’Anoia.
El guanyador és el restaurant LA GURMETERIA de Terrassa.

Província de Tarragona:

Categoria A, els restaurants finalistes:
VILLA RETIRO de Xerta, CAN BATISTA de Santa Carles de la Ràpita i L’ANTIC MOLÍ D’Ulldecona.
El guanyador és el restaurant VILLA RETIRO de Xerta.

Categoria B, els restaurants finalistes:
EL CAIRAT de Falset, HOSTAL SPORT de Falset i NOU MODERNO de Villalba dels Arcs.
El guanyador és el restaurant EL CAIRAT de Falset

Categoria C, els restaurants finalistes:
AL COSTAT DEL MUSEU del El Vendrell, XIVARRI TASCA de Reus, CAN JOSEP de Bot i PISCOLABIS GASTROBAR de Mora d’Ebre
El guanyador és el restaurant PISCOLABIS GASTROBAR de Mora d’Ebre.

Província de Lleida:

Categoria A, els restaurants finalistes:
LA BOSCANA de Bellvís i L’ESTEL DE LA MERCÈ de Lleida.
El guanyador és el restaurant LA BOSCANA de Bellvís.

Categoria B, els restaurants finalistes:
LO PONTS de Ponts, CASA MASOVER de Buira, LA HUERTA de Lleida i RESQUITX de Golmés.
El guanyador és el restaurant LO PONTS de Pont.

Categoria C, els restaurants finalistes:
2007 RESTAURANT de la Fuliola, L’ERA DEL SALASSE de Salàs de Pallars i LA CABANA D’EN GELI de Solsona.
El guanyador és el restaurant 2007 RESTAURANT de la Fuliola.

Província de Girona:

Categoria A, els restaurants finalistes:
VICUS de Pals, LA CALÈNDULA de Regencós i ES PORTAL HOTEL GASTRONÒMIC de Pals.
El guanyador és el restaurant VICUS de Pals.

Categoria B, els restaurants finalistes:
BOCAM de Figueres, LLEVATAPS de Girona, MAS ROMEU de Lloret de Mar i LA QUADRA de Maçanet de Cabrenys.
El restaurant guanyador és LLEVATAPS de Girona.

MACABEU de Palamós, BROTS DE VI de Girona i CAL MÚSIC
El restaurant guanyador és CAL MÚSIC de Figueres.